CSR beim SVWW

Soziales Engagement

Das W vereint: Nicht nur ein Slogan, sondern ein echtes Versprechen. Egal ob Taunussteiner oder Wiesbadener, jung oder alt, gut situiert oder bedürftig, egal welcher Herkunft und Sprache – der SVWW möchte mit dem "W" den kleinsten gemeinsamen Nenner aller Fans zum Ausdruck gemeinschaftlicher Stärke und Leidenschaft bringen sowie soziale Verantwortung im Einzugsgebiet übernehmen.

Der Sport bietet dazu eine passende Plattform, um Menschen zu verbinden, zu vereinen und Barrieren abzubauen. Dafür hat der SVWW die Sozial-Partnerschaft initiiert und leistet Hilfestellung in einem 5-Säulen-Modell:

Inhalt

  • Ermöglichung und Förderung des Sporterlebnisses für alle
  • Arbeit mit geflüchteten Personen
  • Arbeit mit Personen mit Handicap

Maßnahmen

  • Aktionstage in Flüchtlingsheimen
  • Aktionen mit Förder- oder Sonderschulen/-vereinen
  • Trainingseinheiten für sozial benachteiligte Kinder

Content

  • Enabling and promoting. the experience of sport for everyone
  • Working with refugees
  • Working with people with special needs

Action

  • Action days at refugee centres
  • Activities at special schools and clubs
  • Training sessions for socially disadvantaged children

Content

  • Promoting education
  • Fulfilling our role as a club in relation to information, communication and facilitation

Action

  • Collaboration and activities together with third-level institutions
  • Organisation of action days, for example, schoolgirl/schoolboy days and country-wide reading days
  • Close contact and joint projects with our social partner JOBLINGE (adressing youth unemployment) – for example, delivering workshops or job application training

Content

  • Assuming social responsibility in Wiesbaden, Taunusstein and the region
  • Using the "das W vereint" mobile for regular and diverse school and club visits

Action

  • Visits to schools and clubs in the area
  • Support for external, non-profit projects and organisations
  • Presence at town festivals and other events

Content

  • Creating awareness of the concepts of environment and sustainability
  • Incorporating sustainability into our own match operations

Action

  • Supporting external sustainability campaigns, for example, "Earth Hour"
  • Close collaboration and joint projects as part of our environmental partnership with BRITA and ESWE Versorgungs AG
  • Implementation of an environmentally aware BRITA Arena

Content

  • Providing for fan loyalty and fan satisfaction
  • Improving our visibility in Wiesbaden, Taunusstein and the region
  • Attracting fans

Action

  • Activites for children and young people, for example, stadium tours or children´s birthday parties
  • Support for specific fan actions, for example, eSport-Cup with social partner MOJA
  • SVWW Kids Club
  • Match mascots
  • Tickets for socially disadvantaged children

CSR & 26er Club

Luisa Eberhard
csr@svww.de